10 tipov ako udržať poriadok na pracovnom stole

V prípade, že pred poriadkom na stole uprednostňujete organizovaný chaos, strávite v práci až 14 hodín ročne hľadaním. Vyhľadávanie podľa určitého systému (abecedného, tématického,…) je omnoho efektívnejšie ako prehrabávanie sa v nekonečných stohoch papierov.

pracovný stôl

  1. Všetky papiere na stole pretrieďte. Až 80% z nich (vytlačené e-maily, staré poznámky, …) nepotrebujete.
  2. Jedna fotka na pracovnom stole je akurát dosť. Ak vás fotka priateľa, rodiny alebo obľúbeného miesta motivuje k lepším výkonom, dobre. Ale ak máte stôl plný momentiek iba vás zbytočne rozptýlia.
  3. Vytvorte si plniaci systém. Na stole si nechávajte len zakladače s projektami, na ktorých práve pracujete. Ostatné menej často používané veci uložte do zásuvky.
  4. Porozmýšľajte, kam a ako si budete ukladať kontakty, zamestnanecké manuály alebo právne dokumenty. Ak sa vám často stáva, že dôležité materiály nemôžete nájsť, pravdepodobne si ukladáte veľa tých nepotrebných.
  5. Kontrolujte príjem a výdaj. Vyhraďte si jeden priestor na prijaté a jeden na spracované materiály. Ďalšiu zásuvku si rezervujte na podklady určené na neskorí termín.
  6. Poštu trieďte priebežne – vybavujte, delegujte, plánujte – hlavne neodkladajte na neskôr.
  7. Časopisy majú mať vyhradené miesto, najlepšie mimo stola, aby nerozptyľovali.
  8. Vizitky ukladajte do vizitkára (rotačného, škatuľového, blokového) hneď ako ich dostanete. Ak máte viac času, kontakty uložte do súboru v počítači abecedne zoradeného podľa povolania alebo firmy.
  9. Namiesto nalepovacích papierikov používajte jeden poznámkový blok, do ktorého si rýchlo poznačíte úlohu, telefónne číslo alebo odkaz.
  10. Pravidelne plánujte – 15 minút pred koncom pracovného dňa alebo pred jeho začiatkom vytrieďte prijaté dokumenty a určite na čo sa zameráte.

No comments have been made. Use this form to start the conversation :)

Leave a Reply