Minimalizmus v kuchyni

Varenie a pečenie je našou každodennou činnosťou, ktorú niekto robí s radosťou, niekto z povinnosti, niekto z nutnosti… Vedeli ste však, že aj varenie možno poňať minimalisticky? Že aké to je minimalistické varenie?

Pre mňa je to predovšetkým:

  • varenie s minimom surovín,
  • varenie s úsporou peňazí, času a energie,
  • varenie s minimom špinavého riadu,
  • varenie s vynikajúcou chuťou,
  • varenie s potešením pre všetky zmysly,
  • varenie jedál, ktoré možno rôzne kombinovať, variovať a obmieňať.

Takých minimalistických receptov máme v našej rodine obľúbených hneď niekoľko. Tu sa s Vami o niektoré z nich podelím. Verím, že pokiaľ ich vyskúšate, nebudete sklamaní. Tak s chuťou do práce 🙂

 


Hokkaido polievka – deti ju milujú 🙂

Tento recept možno veľmi ľahko upraviť a pripraviť tak nielen polievku tekvicovú ale aj z rôznej inej chutnej zeleninky. Takúto krémovú polievku možno uvariť napríklad aj zo špenátu, brokolice, karfiolu, hrášku, fazuľky. Fantázii sa medze nekladú. Vyskúšajte akúkoľvek zeleninu, ktorú máte radi a uvidíte, že Vám bude chutiť. Celá príprava trvá necelú polhodinku a naje sa z nej celá rodina.20140916_164046

Budeme potrebovať:

1 tekvica Hokkaido (nakrájaná, vydlabaná, netreba šúpať), 1 väčší zemiak, 1 malá cibuľa, 1 liter vody, 1 čl oleja, 1 čl soli (nemusí byť).

Postup:

Na oleji opražíme nadrobno nakrájanú cibuľku. Pridáme zemiak, tekvicu, krátko premiešame, zalejeme vodou (pre ušetrenie času môže byť už vriaca) a varíme cca 15 minút (kým zemiak a tekvica nezmäknú). Po dovarení pomixujeme ponorným mixérom, tak aby sme získali hladký krém. Pre zjemnenie môžme pridať trochu smotany na varenie. My si doma dávame do polievky aj opečený chlebík alebo krutónové guličky. Výsledok si ale každý môže doladiť podľa seba.


Ovsená kaša

Základom sú ovsené vločky a voda. Zvyšok už je na Vás, čo všetko máte radi – čo si do kaše primiešate.img_20160211_082152

Suroviny:

ovsené vločky (0,5 šálky na osobu), voda.

Postup prípravy:

Ovsenú kašu môžeme pripravovať dvoma spôsobmi. Vločky môžeme len jednoducho nasypať do misky a zaliať vriacou vodou – vločky pekne napučia a zmäknú, stačí premiešať. Alebo ich môžeme klasicky uvariť vo vode (alebo aj v mlieku). A teraz prichádza na rad tá kreatívna časť 😉 Z takéhoto kašového základu Vám vznikne nekonečné množstvo variácií, napríklad:

  • môžete pridať napríklad len škoricu a med,
  • alebo nakrájané jablko, hrušku, slivky,
  • aj s hrozienkami a kokosom je to super.

Proste dajte si tam to, čo máte radi a kaša bude vždy super.


Zdravá sladkostička

Našla som na internete návod na veľmi jednoduchú a pritom zdravú sladkosť, ktorú možno pripraviť na rôzne spôsoby a príprava nezaberie viac ako 5 minút.img_20161220_093455

Potrebujeme:

ovsené vločky (môžu byť celé alebo aj pomleté), arašidové maslo, med

Príprava:

Suroviny zmiešame dokopy, pomer si určí každý vlastný, podľa toho či to chcete sladšie, alebo krémovejšie. Zo vzniknutej hmoty možno vytvarovať guličky, tyčinky, alebo ako som naposledy skúsila – aj domáce pralinky (bonboniérky z formičky). Môžete ich nechať len tak ako sú, alebo obaliť, či čiastočne namočiť do čokolády. Mňamka je na svete ani sa nenazdáte 🙂

No comments have been made. Use this form to start the conversation :)

Leave a Reply